Future Gear

15 02 2009

m903Som dom flesta vet så spelar jag Airsoft och en viss typ av det som kallas MilSim (Military Simulation) vilket då innebär att man går ut efter att efterlikna en riktig militär styrka som möjligt. Innan har jag kört Belger och deras Para Commando Regiment. Men det senaste så har jag gått över till Svenska Styrkor och M90 uniform.

Sen har jag även lite ny gear som jag har planer på att införskaffa men det handlar ju om ekonomi som vanligt 🙂 Här har ni en liten lista iaf 🙂 Basicly vad min FNC skall bli är en skarpskyttsbössa, vilket innebär hög utgångshastighet, bra träffsäkerhet och bra optik. Problemet med detta är att jag får offra full-auto för att få detta att funka. Men det kan det lätt bli värt 🙂 Sen kör jag med kortare mag för att göra bössan mer smidig när jag ligger ner och siktar, även detta har sina nakdelar, jag tappar kapacitet.

Bild ett: STAR FNC Long
Bild två: King Arms M16VN Small
Bild tre: 4X32mm Red / Green Illuminated Scope

Såklart så behövs bössan trimmas och innepipan ersättas med en precpipa. Gissar på att jag kommer ha en 140-150 fjäder i bössan minst. Jag hoppas på att koncentera detta kittet på Optik och Spaning.

Jo men vad tycks? 🙂


Åtgärder

Information

6 responses

16 02 2009
Bart från Belgien

Ah, inga Belgiska kläder mer? 😉

16 02 2009
Daniel Karlsson

Jodå Bart! Men jag kör väldigt mycket storspel med en grupp här i trakten som kör M90 🙂 Så det blir prioritet på det 🙂

16 02 2009
Olle

Tänk på att STARs FNC har en helt egen gearbox-lösning och förstärkta boxar inte existerar i nuläget vad jag vet, vet heller inte i vilken utsträckning den är kompatibel med delar avsedda för andra gearboxar och i så fall vilka. Hade jag varit ute efter en FNC hade jag inväntat ICS variant. Sen vill jag varna lite för skarpskytterollen utifrån egen erfarenhet, man tröttnar rätt snabbt på så höga trim och nackdelarna de för med dig, jag hade satsat på 130-trim och behållt fullautoläget, med rätt pipa och hopupgummi får man nog med räckvidd även vid den utgångshastigheten.

16 02 2009
Daniel Karlsson

Tack för heads up! Skall kolla närmare på det, kan ärligt säga att jag glömde av det 😛 Vet att du körde skaprskytt innan med din G3’a och tröttnade på det. Men denna bössan är mest tänkt till storspel där du endå inte skjuter så mycket och när du väl ser fiender så ser du dom på ett sjuhelvetes avstånd 🙂

16 04 2010
Mark

Vill du efterlikna en svensk soldat så mycket som går är det AK5a som gäller. Det är vad vi använder idag.

17 04 2010
Daniel Karlsson

AK5 är en modifierad FNC 😉

AK5 finns inte i dagsläget i airsoft!

Lämna en kommentar